کتابخانه عمومی مرحوم میرجعفری

اولین جشنواره ملی نقالی کتابخانه‌های عمومی

چهارشنبه, ۱۷ شهریور ۱۴۰۰، ۰۴:۵۶ ب.ظ

با هدف آشنایی کودکان و نوجوانان با فرهنگ، آداب و سنن ایرانی-اسلامی و انتقال مفاهیم تربیتی همراه با معرفی سیرۀ علوی از طریق کتاب و کتابخوانی و هر نقالی، و به منظور کشف و پرورش استعدادهای نهفته کودکان و نوجوانان در زمینه روایت­گری و نقالی و تشویق و ترغیب کودکان و نوجوانان به یادگیری، محفل ادبی کودک و نوجوان قاصدک اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان البرز اقدام به برگزاری اولین جشنواره ملی نقالی کتابخانه‌های عمومی می نماید.

 

شیوه‌­نامه اجرایی جشنواره:

این جشنواره در دو بخش نقالی سیرۀ علوی و نقالی آزاد در دو گروه سنی کودک و نوجوان برگزار می‌شود و محتوای آثار ارسالی در بخش نقالی علوی مرتبط با سیرۀ علوی، بویژه واقعۀ غدیر و نقالی آزاد نیز می‌تواند برگرفته از متون کهن فارسی به ویژه شاهنامۀ حکیم ابوالقاسم فردوسی و یا موضوعات معاصر مانند دفاع مقدس و... باشد.

 

ردۀ سنی شرکت‌کنندگان:

جشنواره ویژۀ دو گروه سنی: کودکان (۴ تا ۹ سال) و نوجوانان (۱۰ تا ۱۴ سال) است که از ۷ مردادماه همزمان با عید سعید غدیرخم آغاز و تا ۳۱ شهریور ادامه خواهد داشت.

 

جوایز جشنواره:

در هر محور و در هر گروه سنی سه برگزیده(مجموعه ۱۲ نفر) تقدیر خواهند شد. در بخش نقالی آزاد سه برگزیده کودک و سه برگزیده نوجوان معرفی می‌شوند که به ازای هر نفر برگزیده در این بخش، جایزه ۵ میلیون ریالی همراه با لوح تقدیر و تندیس جشنواره اهدا خواهد شد. در بخش نقالی سیره علوی نیز سه برگزیده کودک و سه برگزیده نوجوان نیز معرفی می‌شوند که به ازای هر نفر برگزیده در این بخش، جایزه۷ میلیون ریالی همراه با لوح تقدیر و تندیس جشنواره تعلق خواهد گرفت.

 

مهلت و نحوه شرکت در جشنواره:

علاقه‌مندان به شرکت در اولین جشنواره نقالی کتابخانه‌های عمومی تا ۳۱ شهریورماه فرصت دارند تا آثار خود را در سامانه سماک به آدرس www.samakpl.ir بارگذاری و یا به شماره واتساپ ۰۹۱۷۹۷۴۵۰۵۷ ارسال نمایند.

 

شرایط ارسال آثار:

- ارسال فایل تصویری نقالی در قالب افقی و حداکثر به مدت ۵ دقیقه

- علاقمندان می توانند در هر دو بخش جشنواره شرکت نمایند.

- پوشش و فضای مناسب فیلمبرداری دارای امتیاز می باشد.

 - ذکر نام و نام خانوادگی، سن، نام کتابخانه(در صورت عضویت) و شهر محل سکونت در ابتدای فیلم الزامیست.

 

نشانی دبیرخانه

کرج، میدان توحید، برج سامان، طبقه ۸، اداره‌ کل کتابخانه‌های عمومی استان البرز

شماره‌ی تماس: ۳۲۲۵۵۰۰۱ _۰۲۶/ داخلی ۱۱۰ 

 

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۰/۰۶/۱۷

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی