کتابخانه عمومی مرحوم میرجعفری

به گزارش ستاد خبری نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، فیروز زنوزی جلالی با اشاره به اینکه رفتار و اطلاعات خوب یک کتابدار می‌تواند آغاز آشتی دوباره اقشار مختلف جامعه با کتاب و کتابخوانی باشد ادامه داد: «یک پیشنهاد مناسب و به جای این قشر زحمتکش در کتابخانه‌ها می‌تواند بسیاری از نوجوانان و جوانان را به خواندن راغب کند. روابط عمومی آن‌ها باید با نوعی روان‌شناسی و علوم بلاغت همراه باشد تا بتوانند کتاب‌های مناسبی را به مخاطبان کتابخانه‌ها پیشنهاد بدهند. در این صورت شاهد بهبود فضای کتابخوانی در کتابخانه‌ها خواهیم بود.»
نویسنده رمان مشهور «قاعده بازی» از کتابداران به عنوان رابط بین خوانندگان و کتاب یاد کرد و گفت: «این قشر باید روابط عمومی بالایی داشته باشند. روابط عمومی نه به آن معنایی که از آن سراغ داریم، بلکه روابط عمومی که با دانش روز همراه باشد.»

منتقد و مدرس داستان نویسی با بیان اینکه ترویج فرهنگ کتابخوانی فقط وظیفه کتابداران نیست گفت: «همه اقشار فرهنگی باید در راستای افزایش فرهنگ کتابخوانی تلاش کنند. کتابداران رابط بین علاقه مندان به کتاب و نویسندگان کتاب هستند. آن‌ها میزان اقبال عمومی یا بی‌توجهی به یک کتاب را می‌دانند و می‌توانند در راستای آسیب‌شناسی حوزه کتاب و کتابخوانی کمک شایانی داشته باشند. خواسته ما نویسندگان این است که کتابداران مطالعه به روز داشته باشند. در این صورت آن‌ها می‌توانند بهترین پل ارتباطی میان نویسندگان و مخاطبان کتاب باشند.»

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی